Tuesday, July 6, 2010

Nak Seribu Daya, Tak nak Seribu Alasan…

Beberapa hari lagi, Suryani akan dijabkabulkan dengan si jejaka pilihan keluargannya. Bakal suaminya bekerja di sebuah syarikat Pembinaan di Ibu kota. Sebagai persediaan awal suryani cuba mempersiapkan dirinya sebagai seorang isteri untuk si suami. Sebagai contohnya, makan pakai si suami. Suryani tidak mempunyai abang dan ayahnya hanya memakai baju kemaja yang tidak perlu memakai tali leher, jadi agak sukar untuk dia mengetahui cara pemilihan tali leher dan cara memakainya.


Lantas suryani membuka laptop kesayangannya yang selalu menemaninya dikala kesunyian dan berkongsi idea untuk dikarang menjadi lengkap sebelum di ‘post’ kan ke blog peribadinya.


Selepas beberapa minit melayari internet , akhirnya Suryani menemui beberapa tip pemilihan tali leher. Suryani terus “save” ke dokumen laptopnya.
Antara tip-tip bagi cara pemilihan tie yang betul ialah:


1) Jangan pakai tie yang bercorak dengan baju yang bercorak juga. Seelok-eloknya biar pakai yang kosong jer. Tak berserabut orang tengok. Tie corak lain baju corak lain..kan pening orang tengok.
2) Kalau nak pakai tie kosong lebih elok dipadankan dengan baju yang bercorak. Nampak sikit ko pakai tie.
3) Kalau nak pakai yang plain pastikan warna tie lebih menyerlah dari warna kemeja.Kalau warna sepesen dengan baju..baik tak payah pakai tie.
4) Kalau nak ke majlis-majlis rasmi jangan la pulak suke pakai corak2 yang keterlaluan sangat cam ade gambar cartoon ke..ade gmbar bunga besar ke.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails